بانک جامع صنعت تاسیسات ایران

آرشیو اخبار


استانداردهای تهیه بتن در ساخت و سازها رعایت نمی‌شود

مصطفی احمدوند در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه بیشتر به بهره مندی از مهارت‌های تکنیکی، تخصصی و کاربرد درست فنون و دستورالعمل و ابزارهای کاری تخصصی، فناوری و نوآوری در به کارگیری بتن تولید شده و استفاده از تکنسین‌های تعلیم دیده، متخصص، ماهر و صلاحیت دار پایبند به مقررات ملی ساختمان و رعایت درست استانداردهای ملی اجباری را از دیگر نیازهای ضروری حوزه ساخت و سازهای بتنی کشور اعلام کرد.

1400/12/14
ادامه مطلب

دستگاه ارتقادهنده تاب‌آوری لرزه‌ای ساختمان‌ها بومی‌سازی شد

یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به دانش بومی طراحی و ساخت میراگرویسکوز دست یافت. با مجهز شدن ساختمان‌ها به این تجهیز هنگام وقوع زلزله، علاوه‌بر حفظ جان انسان‌ها، اجزای سازه‌ای و غیرسازه‌ای ساختمان نیز حفظ شده و تداوم یافتن چرخه زندگی شهری تضمین می‌شود. به کمک این تکنولوژی می‌توان تاب‌آوری لرزه‌ای کل شهر را ارتقاء داد.

1400/11/04
ادامه مطلب

قبض برقتان را از روی کنتور ببینید

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر از امکان دریافت اطلاعات اشتراک و خدمات برق از طریق نصب برچسب‌های QR-code خبر داد و گفت: مشترکان دارای کنتورهای غیرهوشمند از هم اکنون می‌توانند با این امکان در هر زمان از اطلاعات مصرف و تعرفه خود مطلع شده و الگوی مصرفشان را مدیریت کنند.

1400/11/04
ادامه مطلب

قاسمی از بررسی اعتراضات آزمون نظام مهندسی خبر داد

وزیر راه و شهرسازی از رسیدگی و بررسی به مشکلات و اعتراضات آزمون نظام مهندسی ساختمان خبر داد.

1400/11/04
ادامه مطلب

عامل روند کند مسکن سازی آیا نظام مهندسی است؟

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه عملکرد سازمان‌های نظام مهندسی ساخت و ساز مسکن را کُند کرده است، گفت:پروسه تایید نقشه ۶ ماه زمان می‌برد.

1400/09/10
ادامه مطلب

مینی آسانسورهای 40ساله

مینی آسانسور‌ها دارای طراحی شیشه‌ای شفاف، نمای ۳۶۰ درجه و ردپای کوچک ۵۰ اینچی است.

1400/09/10
ادامه مطلب

رایزنی قاسمی با وزارت صنعت و معدن برای قیمت سیمان و فولاد

وزیر راه‌ و شهرسازی از مذاکره با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تثبیت قیمت سیمان و فولاد تا پایان اجرای نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: به‌دنبال وارد کردن مواد، مصالح، کارگر و مهندس به کشور نیستیم، اما قصد داریم توسعه فناوری در صنعت ساختمان ایران را ارتقاء بدهیم.

1400/09/06
ادامه مطلب

قانونی الزام‌آور برای بازرسی‌های دوره‌ای از آسانسورها تصویب شود

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: قانونی الزام‌آور برای انجام بازرسی‌های دوره‌ای از آسانسورهای موجود در کشور تصویب شود.

1400/09/03
ادامه مطلب

گزارشی از تاسیسات مناطق زلزله زده

بق آخرین اطلاعات مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، از این ۶۱ پس‌لرزه، ۹ پس‌لرزه با بزرگای بین ۴ تا ۵، ۳۰ پس‌لرزه با بزرگای بین ۳ تا ۴ و ۲۲ پس‌لرزه با بزرگای کمتر از ۳ در مقیاس امواج درونی زمین در استان هرمزگان رخ داده است.

1400/08/25
ادامه مطلب

اجرایی شدن تکنولوژی دال دو طرفه مجوف

اعضای گروه تخصصی معماری سازمان ظهر امروز ضمن بازدید از یک پروژه ساختمانی با تکنولوژی دال دوطرفه مجوف در جریان تازه‌ترین تکنولوژی‌های به‌کار رفته در آن قرار گرفتند

1400/06/08
ادامه مطلب