بانک جامع صنعت تاسیسات ایران

تاکید بر تقویت رابطه ارباب رجوع و مهندسین

استاندار فارس گفت: باید به دیپلماسی عمومی در سازمان نظام مهندسی ساختمان در جهت تقویت رابطه مردم و ارباب رجوع با این مجموعه توجه ویژه شود.

1400/04/13

عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس، در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در شیراز افزود: مهندسان ساختمان باید ارتباط خود با مردم و ارباب رجوع گسترش دهند و ارتباط خود را با جامعه به گونه‌ای تنظیم کنند که خدمت سودمندشان در ذهن مردم به همین نحو جلوه کند.

او ادامه داد: برخی دادن پول به مهندس را اجحاف می‌دانند که علت آنرا می‌توان در عدم ارتباط با جامعه مخاطب و اطلاع رسانی در خصوص جامعه مهندسی و خدمات آن‌ها جستجو کرد در حالی که باید به گونه‌ای باشد که هر کس که به مهندسان رجوع می‌کند باید بداند که سرمایه خود را چند برابر کرده است.

رحیمی اظهار داشت: باید تدبیری اندیشیده شود که در قالب قانون یا اصلاح قانون، سازمان‌های نظام مهندسی با توجه به توانمندی، ظرفیت و تخصصی که دارند در ساخت و ساز‌های کشور مشارکت کنند.

او گفت: معتقدم که تا بخش خصوصی را به شکل تخصصی توانمند نکنیم و به کار نگیریم مشکل مسکن چه مسکن ملی و چه مسکن مهر حل نمی‌شود.

استاندار فارس افزود: باید بپذیریم کسانی که سال‌ها در این حرفه بوده و تجربه بالایی را کسب کرده‌اند دست جوان تر‌ها را هم بگیرند و بازار به گونه‌ای قبضه نشود که جوان تر‌ها نتوانند ورود کنند.

رحیمی ادامه داد: در مسکن ملی معتقدم که وزارت راه و شهرسازی باید با جرات بیشتری ورود کند، اراضی زیادی هست که باید یک هماهنگی در وزارت راه و شهرسازی بین معاون مسکن و معاون شهرسازی ایجاد شود تا بتوان در شهر‌ها و مراکز استان‌ها زمین مورد نیاز را برای اجرای مسکن ملی تامین کرد.

او اظهار داشت: در همین شهر شیراز هم دولت و هم بخش خصوصی زمین به اندازه کافی در اختیار دارند که می‌توانیم با تغییر و الحاق در اختیار ساخت مسکن قرار دهیم، اما نیاز است که شورای عالی شهرسازی به عنوان اولویت اول به این مباحث نگاه کند.

رحیمی ادامه داد: خیل عظیم مهندسان کشور می‌توانند توسعه آینده کشور را رقم بزنند و با توجه به نیرو‌های خوش فکر و خلاقی که در این مجموعه‌ها وجود دارد بن بستی هم برای آن‌ها وجود ندارد.

او افزود: دانشگاه‌ها نیز باید به سمت آموزش کیفی مهندسان حرکت کنند تا محصول نهایی کار مهندسان در قالب ساخت‌ها وساز‌های استاندارد و قابل قبول با عمر طولانی جلوه گر شود.

استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه مجموعه نظام مهندسی ساختمان استان به مقوله مدیریت بحران و پدافند غیرعامل نیز ورود خوبی داشته است گفت: به منظور ایجاد آمادگی در استان برای مقابله با بحران‌ها حوادث احتمالی، طی سال‌های اخیر اقدام به تهیه بانک اطلاعات ماشین آلات و امکانات در استان کرده‌ایم.

رحیمی افزود: بر این اساس هرزمان که به ماشین آلات بخش خصوصی نیاز شود با مراجعه به این بانک اطلاعاتی از تعداد و نوع ماشین آلات موجود اطلاع کسب می‌کنیم و می‌توانیم برای همکاری و انجام ماموریت آن‌ها را فرا بخوانیم.

او ادامه داد: با توجه به تجربه استان در این زمینه، آمادگی داریم که در این زمینه تجربه را در اختیار سایر استان‌ها قرار دهیم.

 

منبع:تاسیسات نیوز